I gr var vi i Disneyland, blir aldri for gamle for slikt! (Anne var kanskje noe mer giret enn Karoline, men vi stortkoste oss begge to) Var ekstremt med folk, men vi fikk gtt rundt sett det parken hadde by p! Vret var vi ogs heldige med, ble til tider veldig varmt i solsteken men var for det meste overskyet - perfekt fornyelseparkvr! Tror det er bedre vise dere bilder enn skrive et langt innlegg, s her var noe av det vi opplevde.

N er det siste kveld her i Hong Kong, i morgen ettermiddag setter vi oss p flyet til Fiji! Er litt usikre p hvor mye internett det kommer til vre p de forskjellige yene, men kommer forhpentligvis en oppdatering etterhvert.

Her er det p tide pakke sekkene, nok en gang... Skal bli s utrolig digg komme hjem til et skap!!

Hper dere hjemme har det braa :)

Skrevet 03.05.2014. Ligger i kategorien Asia. 2 kommentarer

Etter late dager p Koh Samui hadde vi fire dager i Bangkok. Disse dagene brukte vi p f shoppet litt mer, vasket alt av skittenty og sendt hver vr pakke med klr hjem. Deilig med litt lettere sekker!

N er vi kommet oss til Hong Kong. Uvant komme til et sted hvor det er s store avstander etter ha hatt alt s lett tilgjengelig i Bangkok.

Er nok strste hotellrommet vi har hatt til n p reisen. Fire dager her skal g fint!

I dag mtte vi Sissen og Mari (fra afrikaturen). Deres siste dag her i Hong Kong fr de starter hjemreisen. Kjekt endelig kunne treffe de igjen! Ble enda litt mer shopping... Burde vell spare det til Australia, menmen.

N er jentene dratt og vi har n 45 dager fr vr lange hjemreise starter! Skal nok bli deilig komme hjem, men har enda mye oppleve fr den tid!

Hper alle har det bra hjemme!

Skrevet 01.05.2014. Ligger i kategorien Asia. 0 kommentarer

, vi glemmer helt ut denne bloggingen... Glemmer den kanskje ikke, men orker ikke sette oss ned nr vi vet vi har maange dager skrive om. Men n biter vi i det sure eplet og skriver et noe oppsummerende innlegg fra den siste tiden.

04.04 kom vi til Bangkok. I Bangkok fikk vi booket tur til Chiang Mai og en todagers trekkingtur der oppe. Trekkingturen var ok. Fikk nok en gang bekreftet hvor drlig form vi er i, fikk ridd p elefanter, badet med dem, raftet og beskt en Elephant poopoopaperpark.

Kom tilbake til Bangkok og bestilte der buss srover til Hua Hin. Her var vi nr det feires Thai New Year. Frste dag med feiring er en stor vannkrig. Lokale og turister tar helt av, og vi mtte jo vre med p noe av feiringen. Kjpte hver vrt vanngevr og prvde komme oss gjennom gatene.

Etter noen late dager i Hua Hin var det p tide komme seg enda lengre sr, for s komme seg ut p noen yer. Koh Tao ble frste y. Hadde ikke booket noe rom fr vi kom dit, det endte opp med at to slitne jenter sjekket inn p et meget fint hotell som var i en prisklasse vi ikke har vrt innom fr. Meeen, det er riktig nok en av de beste nettene vi har hatt!

P Koh Tao tok vi dykkersertfikatet! PADI Open Water, s n kan vi dykke ned til 18 meter. Fr se om vi fr brukt det n senere p turen, kjekt ha uansett. Etter fire netter p Koh Tao har vi n flyttet oss videre sr til Koh Samui. Her har vi en uke fr vi skal opp til Bangkok igjen og s er det videre til Hong Kong.

I gr var det akkurat 8 uker til vi lander p Sola! Tiden gr s alt for fort.. M bare nyte tiden vi har igjen!

Skrevet 22.04.2014. Ligger i kategorien Asia. 2 kommentarer

Etter ca. 5 timer p buss kom vi frem til Nha Trang. Noe uvant komme frem etter at solen har gtt ned, men vi klarte finne frem til slutt.

Har ikke s mye spennende skrive fra dette stedet. Dag to gikk vi ut, noe som var veldig kjekt i og med at vi ikke treffer s mange backpackere de stedene vi bor. Tirsdag ble vi begge to syke, s har vrt rolige dager siden da... Har funnet vre tre favorittkanaler hvor vi veksler mellom filmer, revenge, HIMYM, the voice og american idol. Veldig greit nr man ikke er i form til noe annet. Har skaffet bussbilletter til Ho Chi Minh fr vi i morgen tar flyet til Bangkok.

Stedet her er kjent for stranden blant annet, men den har vi ikke ftt prvd ut. Har gtt langs stranden, men det er det...

N er sekkene pakket og vi er klare for sjekke ut. Har 7 timer sl ihjel her fr bussen gr. Kommer frem tidlig i morgen, og vet ikke helt hva vi finner p der. Har sekkene dra p s blir nok finne et sted spise frokost og etterhvert komme seg ut til flyplassen. Neste oppdatering blir fra Thailand! :)

Skrevet 03.04.2014. Ligger i kategorien Asia. 3 kommentarer

God morgen alle der hjemme!

Vi kom frem til hovedstaden sndags morgen etter 10 timer i buss. Trtte og slite fant vi til slutt frem til hostellet vi hadde booket. Etter en liten powernap gikk vi ut for se oss litt rundt, og fant fort frem til nrmeste kjpesenter! Etter ha svidd av dagsbudsjettet og vel s det gikk vi til bake til hostellet.

Dag 2 gikk til utforske byen litt mer, men etter som det var 36 grader og stekende sol mtte vi til slutt dra tilbake til rommet. Her hadde vi en rolig kveld.

Etter to dager i en travel storby var vi begge klare for noen rolige dager i solen. Vi tok buss til et sted p kysten som heter Mui Ne. Veldig avslappende omrdet, og ikke minst herlig med litt sol p kroppen! Her har vi vrt siden tirsdag og reiser i dag videre til Nha Trang. Usikre p hvor lenge vi blir der fr vi flyr tilbake til Bangkok, m passe p dagene med tanke p visum.

Hper alle hjemme har det bra! Hrer dere ogs har finvr <3

Skrevet 30.03.2014. Ligger i kategorien Asia. 1 kommentar

Forrige fredag landet vi i Bangkok. Noe uvant komme til et sted hvor ikke alle snakker engelsk. Kom oss likevel ut og fikk oss en taxi som kjrte oss til backpackeromrdet hvor vi hadde booket hostell.

Ser rundt oss at vi er noen av de yngste som er ute reiser. Her ser vi til og med 50ringer (++) som er p tur med hver sin sekk. Er noe helt annet reise slik som vi gjr n hvor vi ser backpackere rundt oss over alt. Veldig glad vi tar denne delen helt p egenhnd, selv om det krever litt ekstra tid finne plass bo, transport og fikse visum til de forskjellige landene.

Hadde 5 rolige dager i Bangkok. Endelig er klrene fra Afrika vasket skikkelig, f a n t a s t i s k (!!). Var ogs flinke turister og beskte The Grand Palace.

Beskte ogs det flytende markedet. Kjekt f med seg.

Onsdag krysset vi grensen til Kambodsja. Var en lang busstur, men er man backpacker s er man backpacker. Kom frem til Siem Reap sent p kvelden uten forhndsbooket hostell s vi tok det frste vr tuktuk-sjfr tok oss til. Noe annet enn hva vi kom fra i Bangkok, men til 45kr natten gikk det fint.

Dag nr. 2 stod vi tidlig opp (04.45) for komme oss til Angkor Wat hvor vi s soloppgangen. Vi var ikke de eneste turistene som hadde dette mlet denne morningen, men tross folkemengden var det kjekt ha ftt med seg. Etter tempelet her ventet 5 andre templer p oss.

Vi fler oss vel egentlig noks ferdige med templer etterhvert. N har vi hatt noen rolige dager i Phnom Penh og neste stopp blir Vietnam. Nattbussen henter oss 00.30, og skal etter planen vre i Ho Chi Minh/ Saigon rundt halv 8 i morgentidlig.