I går var vi i Disneyland, blir aldri for gamle for slikt! (Anne var kanskje noe mer giret enn Karoline, men vi stortkoste oss begge to) Var ekstremt med folk, men vi fikk gått rundt å sett det parken hadde å by på! Været var vi også heldige med, ble til tider veldig varmt i solsteken men var for det meste overskyet - perfekt fornøyelseparkvær! Tror det er bedre å vise dere bilder enn å skrive et langt innlegg, så her var noe av det vi opplevde.

Nå er det siste kveld her i Hong Kong, i morgen ettermiddag setter vi oss på flyet til Fiji! Er litt usikre på hvor mye internett det kommer til å være på de forskjellige øyene, men kommer forhåpentligvis en oppdatering etterhvert.

Her er det på tide å pakke sekkene, nok en gang... Skal bli så utrolig digg å komme hjem til et skap!!

Håper dere hjemme har det braa :)

Skrevet 03.05.2014. Ligger i kategorien Asia. 2 kommentarer

Etter late dager på Koh Samui hadde vi fire dager i Bangkok. Disse dagene brukte vi på å få shoppet litt mer, vasket alt av skittentøy og sendt hver vår pakke med klær hjem. Deilig med litt lettere sekker!

Nå er vi kommet oss til Hong Kong. Uvant å komme til et sted hvor det er så store avstander etter å ha hatt alt så lett tilgjengelig i Bangkok.

Er nok største hotellrommet vi har hatt til nå på reisen. Fire dager her skal gå fint!

I dag møtte vi Sissen og Mari (fra afrikaturen). Deres siste dag her i Hong Kong før de starter hjemreisen. Kjekt å endelig kunne treffe de igjen! Ble enda litt mer shopping... Burde vell spare det til Australia, menmen.

Nå er jentene dratt og vi har nå 45 dager før vår lange hjemreise starter! Skal nok bli deilig å komme hjem, men har enda mye å oppleve før den tid!

Håper alle har det bra hjemme!

Skrevet 01.05.2014. Ligger i kategorien Asia. 0 kommentarer

Æææ, vi glemmer helt ut denne bloggingen... Glemmer den kanskje ikke, men orker ikke å sette oss ned når vi vet vi har maange dager å skrive om. Men nå biter vi i det sure eplet og skriver et noe oppsummerende innlegg fra den siste tiden.

04.04 kom vi til Bangkok. I Bangkok fikk vi booket tur til Chiang Mai og en todagers trekkingtur der oppe. Trekkingturen var ok. Fikk nok en gang bekreftet hvor dårlig form vi er i, fikk ridd på elefanter, badet med dem, raftet og besøkt en Elephant poopoopaperpark.

Kom tilbake til Bangkok og bestilte der buss sørover til Hua Hin. Her var vi når det feires Thai New Year. Første dag med feiring er en stor vannkrig. Lokale og turister tar helt av, og vi måtte jo være med på noe av feiringen. Kjøpte hver vårt vanngevær og prøvde å komme oss gjennom gatene.

Etter noen late dager i Hua Hin var det på tide å komme seg enda lengre sør, for så å komme seg ut på noen øyer. Koh Tao ble første øy. Hadde ikke booket noe rom før vi kom dit, det endte opp med at to slitne jenter sjekket inn på et meget fint hotell som var i en prisklasse vi ikke har vært innom før. Meeen, det er riktig nok en av de beste nettene vi har hatt!

På Koh Tao tok vi dykkersertfikatet! PADI Open Water, så nå kan vi dykke ned til 18 meter. Får se om vi får brukt det nå senere på turen, kjekt å ha uansett. Etter fire netter på Koh Tao har vi nå flyttet oss videre sør til Koh Samui. Her har vi en uke før vi skal opp til Bangkok igjen og så er det videre til Hong Kong.

I går var det akkurat 8 uker til vi lander på Sola! Tiden går så alt for fort.. Må bare nyte tiden vi har igjen!

Skrevet 22.04.2014. Ligger i kategorien Asia. 2 kommentarer

Etter ca. 5 timer på buss kom vi frem til Nha Trang. Noe uvant å komme frem etter at solen har gått ned, men vi klarte å finne frem til slutt.

Har ikke så mye spennende å skrive fra dette stedet. Dag to gikk vi ut, noe som var veldig kjekt i og med at vi ikke treffer så mange backpackere de stedene vi bor. Tirsdag ble vi begge to syke, så har vært rolige dager siden da... Har funnet våre tre favorittkanaler hvor vi veksler mellom filmer, revenge, HIMYM, the voice og american idol. Veldig greit når man ikke er i form til noe annet. Har skaffet bussbilletter til Ho Chi Minh før vi i morgen tar flyet til Bangkok.

Stedet her er kjent for stranden blant annet, men den har vi ikke fått prøvd ut. Har gått langs stranden, men det er det...

Nå er sekkene pakket og vi er klare for å sjekke ut. Har 7 timer å slå ihjel her før bussen går. Kommer frem tidlig i morgen, og vet ikke helt hva vi finner på der. Har sekkene å dra på så blir nok å finne et sted å spise frokost og etterhvert komme seg ut til flyplassen. Neste oppdatering blir fra Thailand! :)

Skrevet 03.04.2014. Ligger i kategorien Asia. 3 kommentarer

God morgen alle der hjemme!

Vi kom frem til hovedstaden søndags morgen etter 10 timer i buss. Trøtte og slite fant vi til slutt frem til hostellet vi hadde booket. Etter en liten powernap gikk vi ut for å se oss litt rundt, og fant fort frem til nærmeste kjøpesenter! Etter å ha svidd av dagsbudsjettet og vel så det gikk vi til bake til hostellet.

Dag 2 gikk til å utforske byen litt mer, men etter som det var 36 grader og stekende sol måtte vi til slutt dra tilbake til rommet. Her hadde vi en rolig kveld.

Etter to dager i en travel storby var vi begge klare for noen rolige dager i solen. Vi tok buss til et sted på kysten som heter Mui Ne. Veldig avslappende området, og ikke minst herlig med litt sol på kroppen! Her har vi vært siden tirsdag og reiser i dag videre til Nha Trang. Usikre på hvor lenge vi blir der før vi flyr tilbake til Bangkok, må passe på dagene med tanke på visum.

Håper alle hjemme har det bra! Hører dere også har finvær <3

Skrevet 30.03.2014. Ligger i kategorien Asia. 1 kommentar

Forrige fredag landet vi i Bangkok. Noe uvant å komme til et sted hvor ikke alle snakker engelsk. Kom oss likevel ut og fikk oss en taxi som kjørte oss til backpackerområdet hvor vi hadde booket hostell.

Ser rundt oss at vi er noen av de yngste som er ute å reiser. Her ser vi til og med 50åringer (++) som er på tur med hver sin sekk. Er noe helt annet å reise slik som vi gjør nå hvor vi ser backpackere rundt oss over alt. Veldig glad vi tar denne delen helt på egenhånd, selv om det krever litt ekstra tid å finne plass å bo, transport og fikse visum til de forskjellige landene.

Hadde 5 rolige dager i Bangkok. Endelig er klærene fra Afrika vasket skikkelig, f a n t a s t i s k (!!). Var også flinke turister og besøkte The Grand Palace.

Besøkte også det flytende markedet. Kjekt å få med seg.

Onsdag krysset vi grensen til Kambodsja. Var en lang busstur, men er man backpacker så er man backpacker. Kom frem til Siem Reap sent på kvelden uten forhåndsbooket hostell så vi tok det første vår tuktuk-sjåfør tok oss til. Noe annet enn hva vi kom fra i Bangkok, men til 45kr natten gikk det fint.

Dag nr. 2 stod vi tidlig opp (04.45) for å komme oss til Angkor Wat hvor vi så soloppgangen. Vi var ikke de eneste turistene som hadde dette målet denne morningen, men tross folkemengden var det kjekt å ha fått med seg. Etter tempelet her ventet 5 andre templer på oss.

Vi føler oss vel egentlig nokså ferdige med templer etterhvert. Nå har vi hatt noen rolige dager i Phnom Penh og neste stopp blir Vietnam. Nattbussen henter oss 00.30, og skal etter planen være i Ho Chi Minh/ Saigon rundt halv 8 i morgentidlig.